Διδάσκουμε το Ολοκαύτωμα για να φανερώσουμε τις ρίζες και τις συνέπειες της προκατάληψης, του ρατσισμού και των στερεοτύπων. Η μελέτη του βοηθά τους μαθητές να προβληματιστούν για την κατάχρηση της εξουσίας, το ρόλο των ατόμων, την ευθύνη του δράστη αλλά και του παρατηρητή. Το Ολοκαύτωμα δεν ήταν ατύχημα. Προηγήθηκαν επιλογές που νομιμοποίησαν τις διακρίσεις, επέτρεψαν τις προκαταλήψεις, το μίσος και, τέλος, οργάνωσαν το έγκλημα.
Ειδικά στην Ελλάδα, με διαρκώς παρόντα τον αντισημιτισμό, οι Εβραίοι είναι μια «αόρατη» ομάδα. Διδασκαλία του Ολοκαυτώματος σημαίνει θέση απέναντι στον ελληνοκεντρισμό και την μονοσήμαντη πρόσληψη της συλλογικής ταυτότητάς μας. Το Ολοκαύτωμα δεν αφορούσε κάποιους «άλλους», μακριά από εδώ. Αφορούσε και τους Έλληνες Εβραίους που χάθηκαν στα στρατόπεδα εξόντωσης. Διδάσκουμε το Ολοκαύτωμα για να δείξουμε τόσο πράξεις διάσωσης Εβραίων όσο και τη συνενοχή πολλών τοπικών κοινωνιών.
Απέναντι στο Ολοκαύτωμα δεν χωράει ουδετερότητα. Στο Σημείο μπορείτε να βρείτε πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία του.
Διδακτικές προσεγγίσεις του Ολοκαυτώματος με την αξιοποίηση έργων τέχνης: Γυμνάσιο, Λύκειο
Η Διδασκαλία της Γενοκτονίας των Ρομά: Γυμνάσιο, Λύκειο
Αναπαραστάσεις του αδιανόητου-ανείπωτου και διδακτικές προσεγγίσεις του Ολοκαυτώματος - "Ο γιος του Σαούλ": - Γυμνάσιο, Λύκειο
Η εξόντωση των Ελλήνων Εβραίων στο πλαίσιο της Τελικής Λύσης: Γυμνάσιο, Λύκειο
Η Ιστορία της Εβραϊκής κοινότητας Θεσσαλονίκης: Γυμνάσιο, Λύκειο
Συνοδευτικό Υλικό: Γυμνάσιο, Λύκειο
Αξιοποιώντας τη ζωγραφική των εκτοπισμένων στη διδασκαλία του Ολοκαυτώματος: Γυμνάσιο, Λύκειο
Τόποι Μνήμης του Ολοκαυτώματος: Γ' Γυμνασίου, Λύκειο
Πρόταση Εργαστηρίου: από την τοπική ιστορία στην Τελική Λύση